Monday, 14 November 2011

Pukul 3.00 pagi yang menyeramkan…..di hostel wakaf mek zainab,kelantan…

  

Sekarang aque tinggal kat umah baru siap bina.. agak besar.. banglo 3 tingkat…mewah tapi sebelah umah aque duduk tu ada sebuah umah usang tak ada orang tinggal..hampir setahun dah aque duk umah ni.setakat ni tak ada pape pun.. sebelum ni pun aque dah dengar orang kata hostel aque ada sesuatu tak best di dengar.. paham-paham la ape kan… aque buat tak tau je.. malas nak pikir bende-bende cam tu….orang kate sebelah umah aque tu pernah di baiki elok.. tapi tetap jadi umah usang…penuh dengan pokok menjalar sekeliling umah tu.. bak kate orang ,macam umah lam cite Niang Rapik tak pun cam Karak.. pernah jugak aque lalu depan umah tu waktu maghrib.. lepas balik joging kat Taman Tengku Anis tapi tak ada pape pun…aque nak tunjuk gambar pun tak berani nak ambil gambar…. aque boleh tunjuk hostel aque je…

 

229139_213383928686509_100000447107269_736936_133297_n

Ni la hostel aque… besarkan….Biar aque mulakan cite pasal malam tadi.. .Semalam Aque tidur dalam pukul 10.45pm…agak awal sebab penat baru sampai dari terengganu..barang dalam bagasi pun tak kemas.. tengah syok duk mimpi-mimpi ni.. tiba-tiba je aque tersedar… pelik jugak tengok jam baru pukul 3.00 pagi.. aque pun nak sambung tidur balik tapi tak boleh… mase tu mula la ada bunyi macam budak menangis..aku fikir dalam hati ni mungkin anak orang sebelah kot.. bila Aque fikir-fikir balik umah sebelah mane ader orang.. perghhh!!!!!!! mase tu dah fikir bukan-bukan.. dah bilik aque duk sebelah umah tu..kebetulan pulak tingkap kat dalam bilik air aque tak tutup dah katil aque betol-betol duk sebelah tandas..sekarang pulak ramai yang pergi praktikal so ramai tak de .. pintu pun maen buka tutup la pulak..angin mungkin…bunyi tu macam kucing meoww jugak.. Aque lega la mula tu.. and yang paling aque tersentak bunyi tu ader dua.. satu lagi macam bunyi orang perempuan nangis… makin kuat bunyi…Aque rasa cam bende tu dah duk kat tepi aque..takot gilerr!! jantung Aque dah nak tercabut.. Aque gerak kan badan sikit pun.. takot bende tu tahu Aque tak boleh tido…nyamuk gigit pun xkisah dah…Allah S.W.T je tahu cam ne Aque semalam.. baca doa  tak berhenti…Aque dah plan.. kalau la bende tu sentuh badan Aque malam tadi.. aque nak jerit kuat-kuat.. biar bende tu takot.. kacau sangat anak dara cik wahab…hahahaha....agak sejam aque tak gerak tukar position..badan dah rasa sakit…hidung pulak rase nak bersin..alahai.. time gini la die nak bersin.. nape tak pagi esok je.. tak pun. esok ke?? tulat ke??…baru nak nyamar tido.. haaa……hish!! terkeluar jugak akhirnye..nasib takde bende berlaku….fuhh… lege..bunyi tu beransur hilang… macam makin jauh bunyi…yela dah nak masuk waktu subuh…ntah macam mane aque boleh terlelap… sedar-sedar bunyi tepon aque kunci jam pukul 5.30am.. tak de sape bangun pon lagi.. Aque terus bangun gosok baju.. nak gosok malam tadi penat…dah siap gosok baju nak mandi takot…. banyak bende aque fikir   alah.. pergi jela nak takot ape…dah siap-siap nak pergi kerja aque tanye semua dalam bilik tu ada tak dengar apa-apa semalam.. ada dua tige orang jew dengar.. tapi diorang kate bunyi kucing.. hmmm tak tau la…. kawan aque ada cite tadi.. masa pak guard ngan kawan aku duk berbual ada nampak macam bungkusan sampah warna putih.. dia tanye la pak guard ape bende tu? pak guard tengok terus suruh kawan aque masuk umah ada mata warna merah menyala.. orang kata tu hantu raya.. eeeeee.. seramnyerrr..dah duk congok atas pagar umah kitorang….ish3….aque yang sekarang duk taip pun rase tak sedap… macam………………malam ni kompom tido ramai-ramai..tu la pengalaman aque pertama dengar bunyi pelik..kena kuatkan iman ngan baca doa…..harap-harap malam ni tak de bunyi cam tu…Amin…

f

2 comments:

IQ = Iez Qis said...

sian, jangan lupa baca doa.....kuatkan semangat~

=P

QRatu Is Ainiey said...

yela.... aku bukan tkot sgt tp serum tgk mukew ye buruk...